Internet to chaos – ile ludzi, tyle opinii, a co raz trafiło do sieci, będzie w niej krążyć już do końca świata. Przydatne informacje mieszają się tu z manipulacjami, a poważne problemy zamieniane są w żarty. Czy jednak są jakieś wiarygodne „punkty zaczepienia”, które mogą dostarczać pożytecznych informacji dla przedsiębiorców? Oczywiście, że tak. Wystarczy tylko wiedzieć, jak i gdzie szukać.
Porady prawne w internecie
Jeśli potrzebuje się informacji, dotyczących tematyki prawa, jego aktualizacji i przepisów, warto szukać „u źródła”, czyli bezpośrednio w instytucjach, które na nie wpływają: stronach ministerstwa, ZUSu, ambasad i konsulatów, czy poszukać w kodeksach. Bywa jednak, że nie możemy dopatrzeć się tam odpowiedzi na nurtujące nas pytania – w takiej sytuacji warto przejrzeć artykuły ze stron typu https://dlafirm.eu/ i blogi branżowe (rachunkowość, finanse, prawo administracyjne) typu http://biznespolska.biz/, zwracając przy okazji uwagę nie tylko na kompetencje autora, ale też na obecność w tekście przypisów i odniesień do odpowiednich ustaw, czy linków do stron prawodawcy.
O wszystkim
Szukając zaś informacji o konkretnym przedsiębiorstwie, z którym, np. chce się nawiązać współpracę, dobrze jest sprawdzić je w oficjalnych, państwowych rejestrach, takich jak CEIDG lub system KRS. Przynajmniej, jeśli szuka się konkretnych faktów.
W wypadku, gdy zależy nam na poznaniu reputacji danej firmy, warto posiłkować się nie portalami z opiniami (tu można łatwo usunąć każdy negatywny komentarz), lecz oceną wizytówki przedsiębiorstwa na Google Maps. Wbrew pozorom, skasowanie złej opinii z Google’a możliwe jest praktycznie tylko wtedy, jeśli dany komentarz łamie zasady portalu (zawiera wulgaryzmy, obraża innych itp.). Nie da się tu, za odpowiednią opłatą, wyczyścić konta ze złych ocen. Przedstawiciele firm próbują radzić sobie z tym wykupując pozytywne opinie, żeby te złe „niknęły w tłumie”. Warto o tym pamiętać.
Kolejnym przydatnym i, stosunkowo rzetelnym, źródłem informacji o tym, co dzieje się na świecie, również jeśli chodzi o kwestie np. finansów, jest Agencja Reutera. Z przedstawianych przez nią informacji korzystają praktycznie wszystkie największe portale informacyjne w Polsce.
Pomoc techniczna
Dla przedsiębiorców, którzy musza zakupić lub wymienić sprzęt elektroniczny i niezbyt się na tym znają, dobrym pomysłem jest sprawdzenie benchmarków – testów technicznych i porównań parametrów różnych sprzętów. Wiedzy z tej dziedziny można szukać również na blogach czy filmikach – warto jednak wcześniej sprawdzić, jakie jest doświadczenie i zakres wiedzy osoby piszącej artykuły lub prowadzącej kanał i czy jest dobrze oceniana przez społeczność internetową. Bywa, że rozwiązanie, nawet najtrudniejszego z pozoru problemu technicznego, można znaleźć na filmiku, trwającym 3 minuty.
Internet to chaos, wystarczy jednak znać kilka schematów i wiedzieć, na co zwracać uwagę, by go choć trochę uporządkować i nie utonąć w morzu informacyjnego szumu.