Podstawowym zastosowaniem broni myśliwskiej jest polowanie na zwierzęta, spełniając przy tym odpowiednie kryteria prawne. Na rynku dostępnych jest szereg egzemplarzy, różniących się zarówno ze względu na rodzaj naboju, jak i na automatykę. Poznaj najważniejsze warunki do uzyskania pozwolenia na broń myśliwską, a także wskazówki dotyczące jej pierwszego zakupu!
Wymogi prawne
Przed przystąpieniem do egzaminu łowieckiego niezbędne jest spełnienie szeregu wymogów prawnych, określanych przez Ustawę o broni i amunicji. Niezbędnym kryterium jest ukończenie 21 lat, a także stałe miejsce zamieszkania na terenie Polski. Ponadto, kandydat ma obowiązek potwierdzić zdrowe funkcjonowanie poprzez odpowiednie testy lekarskie i psychologiczne, wykonywane pod nadzorem specjalistów.
Osobę ubiegającą się o pozwolenie na broń myśliwską dyskwalifikują takie czynniki jak:
- skazanie prawomocnym wyrokiem za przestępstwa umyślne i nieumyślne
- zagrażanie sobie bądź społeczeństwo
- uzależnienie od alkoholu, bądź innych substancji
Uzyskanie pozwolenia na broń myśliwską najlepiej rozpocząć od członkostwa w kole łowieckim, uiszczając tym samym wpisowe i składkę roczną. Poza wyjątkami niezbędne jest również odbycie 12-miesięcznego stażu, zgłębiając wiedzę na temat łowiectwa. Następnym etapem jest tzw. szkolenie dla nowo wstępujących, odnoszące się bezpośrednio do prawa łowieckiego, zasad polowania, gatunków łowieckich i broni.
Ostatnim etapem jest egzamin łowiecki, składający się z części pisemnej, ustnej i praktycznej. Warto przy tym wspomnieć, że wiąże się on z określonymi kosztami, tak samo jak wpisowe w zarządzie okręgowym PZŁ.
Gdzie kupić broń po uzyskaniu pozwolenia?
Przy zakupie broni myśliwskiej należy mieć na uwadze wyłącznie placówki z certyfikowaną koncesją, takie jak sklep internetowy VISMAG. Link http://bron-sklep.pl/101-bron-mysliwska przekieruje Cię do bogatego asortymentu, wyposażonego w najlepsze egzemplarze przeznaczone do celów łowieckich. Wszystkie modele podzielone są na sztucery, strzelby i kniejówki, co dodatkowo ułatwia orientację w ofercie.