Rozrywka i gastronomia w centrach handlowych

Prawie co dziesiąty Polak deklaruje, że regularnie odwiedza centrum handlowe w Warszawie lub w innym mieście w celach rozrywkowych. Połowa ankietowanych mówi, że z takiej oferty korzysta, ale rzadko. Za najpopularniejsze w tej kategorii uchodzą seanse filmowe oraz oferta punktów gastronomicznych. Badania w tym kierunku wskazują, jakie potrzeby mają konsumenci. Szczegółowa analiza wyników wyznacza kierunki, w jakich idzie rozwój galerii handlowych.

Nie tylko w weekend

Mogłoby się wydawać, że rozrywka to coś, na co mamy czas wyłącznie w weekend. Rzeczywiście, aż 60 proc. pytanych twierdzi, że relaks planuje w sobotę i niedzielę w centrum handlowym w Warszawie lub innym mieście. Jednak blisko 40 proc. ankietowanych przyznaje, że korzysta z takiej oferty również w pozostałe dni tygodnia. Ta tendencja nie ma przełożenia na inne miejsca, oferujące rozrywkę na mieście. Na czym polega przewaga centrów handlowych? Na atrakcyjności i różnorodności oferty, dobrym dojeździe, miejscach parkingowych i znajomości galerii, którą odwiedzamy. Rzadko kiedy decydujemy się jechać w celach rozrywkowych do centrum handlowego, którego topografii nie znamy. Najchętniej ze strefy rekreacji korzystają rodziny z dziećmi oraz osoby młode.

Kino i kolacja

Za główną atrakcję uchodzi wizyta w kinie. Często jest połączona z kolacją, deserem w kawiarni czy też posiłkiem w popularnych fast foodach. Coraz chętniej korzystamy również z siłowni oraz zabiegów kosmetycznych, oferowanych przez duże centra handlowe. To jednak nie koniec atrakcji dla odwiedzających. W polskich centrach działają także biblioteki a nawet oddziały muzeów i teatry. Jedna z łódzkich galerii pomiędzy place zabaw dla dzieci wstawiła atrakcję dla niektórych rodziców w postaci kasyna. Warszawskie centrum z kolei kusi polem do gry w mini golfa. A jak oferta rozrywki wygląda w innych krajach? Zagraniczne malle działają o wiele dłużej od naszych, dlatego zakres rozrywki jest tam proporcjonalnie większy. Centrum handlowe The Grand Canal Shoppes w Las Vegas stworzyło kopię włoskiej Wenecji. Jej miłośnicy mają nawet okazję popływać gondolami pomiędzy poszczególnymi sklepami. Z kolei dubajski Mall of the Emirates zaprasza na jazdę na nartach pod swoim dachem.

Centrum dla młodych

Za największych entuzjastów wielogodzinnego przebywania w centrach handlowych uchodzi młodzież. Krytycy tego trendu uważają takie zjawisko jako przejaw konsumpcjonizmu oraz braku zainteresowań. Tymczasem dla pokolenia, które od najmłodszych lat odwiedza centrum handlowe w Warszawie, to zupełnie naturalne środowisko. Dla młodych galeria handlowa to miejsce ciekawe, atrakcyjne. Nastolatkom imponuje różnorodna oferta, dostępna pod jednym dachem. Dzięki temu mogą w gronie rówieśników spędzić czas na różnych aktywnościach.

Centrum handlowe to miejsce, które ewoluuje. Kierunek tych zmian jest uzależniony głównie od potrzeb odwiedzających go klientów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here