Nowoczesne folie do zadruku

Rozwój branży i techniki reklamowej doprowadził do rozszerzenie oferty produkcyjnej o nowoczesne produkty specjalistyczne oraz ulepszenie nośników tradycyjnych. Folie do druku są jednymi z najczęściej używanych materiałów w reklamie. Jakie folie mamy do wyboru? Przyjrzyjmy się im bliżej.

Samoprzylepne folie do zadruku – tradycyjne nośniki reklamy

Folie samoprzylepne to jedne z najczęściej stosowanych materiałów w tradycyjnej reklamie. Przeznaczone do zadruku cyfrowego folie powszechnie wykorzystuje się m.in. do tworzenia grafik zewnętrznych i wewnętrznych, podłogowych, na pojazdach (całych lub na ich elementach) czy do przygotowania dekoracji sklepowych, witryn punktów usługowych itd. Zwykle są bezbarwne lub białe, a dodatkowo pokrywa się je laminatem zabezpieczającym przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz działaniem promieni UV.

Przegląd folii do zadruku – wybrane rodzaje

Do wyboru jest wiele rodzajów folii do zadruku wykonanych z PCW. Ze względu na typ surowca dzielimy je na folie monomerowe i polimerowe, a ze względu na sposób produkcji – folie wylewane i kalandrowane. Każdy materiał wyróżnia się innymi cechami charakterystycznymi i ma różne zastosowanie. Wybór odpowiedniej foli zależy od potrzeb i celu, jaki chcemy osiągnąć.

Folie monomerowe (krótkookresowe)

Folie monomeryczne to jeden z podstawowych produktów do zadruku – są dostępne w wersji białej matowej lub błyszczącej i służą do druku na powierzchniach płaskich. Stanowią jeden z popularnych nośników w reklamie tradycyjnej, mają wiele cennych właściwości – jak odporność i elastyczność. Folie monomerowe są dostępne na rynku najdłużej i są też najtańsze z dostępnych folii.

Folie polimerowe (średniookresowe)

Bardzo popularną i uniwersalną opcją są folie polimerowe, które można zastosować wewnątrz i na zewnątrz, gdyż są odporne na wpływ warunków atmosferycznych. Są wykorzystywane m.in. do reklamy na szyldach, pojazdach czy tablicach reklamowych i banerach. Wyróżniają się one wysoką trwałością i elastycznością. Folie polimerowe aplikujemy tam, gdzie jest wymagana średniookresowa ekspozycja reklamy – będzie dobrym wyborem dla osób, którym zależy na długookresowej eksploatacji grafiki w trudnych warunkach.

Folie wylewane (długookresowe)

Ten rodzaj folii jest polecany do aplikacji na głębokie przetłoczenia, wklęsłości i zagłębienia. Dzięki swoim właściwościom są przeznaczone do wymagających projektów, na przykład na nieregularnych powierzchniach.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here